Kvinne ved en innsjø i Sør-Afrika

Kultur og etterlevelse

Et sterkt team: BRITA filosofi og BRITA etterlevelse

BRITA filosofi og BRITA etterlevelse

Hva er det som gjør at virksomheten vår skiller seg ut, hva er målene våre og hvordan vil vi samarbeide?

BRITA-filosofien gir svarene på dette. I tillegg til vår identitet, vår visjon og vårt oppdrag inneholder den våre kjerneverdier og våre viktigste overbevisninger. Vår etterlevelseskultur sikrer også overholdelse av lover, regler og etiske standarder i hele forsyningskjeden.

BRITA filosofi

Blonde kvinnen i elven strekker seg ut hånden

Vår identitet
Wir sind BRITA. En global familie. Forpliktet til å skape en positiv og bærekraftig innvirkning på vannverdenen.

Vår visjon
Vi vil endre måten folk drikker vann på, på en bærekraftig måte.

Vårt oppdrag
Vi tilbyr alle den beste drikkevannsopplevelsen ut ifra deres individuelle forventninger.

Våre kjerneverdier
Tenker i generasjoner
Tillit og respekt
Mangfold
Personlig utvikling
Resultatorientering
Agilitet
Ansvarlighet

Etterlevelse hos BRITA

Vi lever med samfunnsansvar

Hos BRITA tar vi rettferdig samarbeid på største alvor. Vi streber etter å leve opp til våre egne høye standarder og verdier i alt vi gjør. Overholdelse av lover og regler er en selvfølge for oss. Målet vårt er å opptre med integritet til enhver tid for å beskytte virksomheten, våre ansatte og alle som arbeider sammen med oss – herunder BRITA-merkevaren.

Hender av forskjellige etnisiteter klapper sammen

Våre etiske retningslinjer fastsetter klare regler som gjelder for alle medarbeidere i BRITA Group. Disse retningslinjene er bindende for våre interaksjoner og danner grunnlaget for alle forretningsaktiviteter.

Men for oss betyr etterlevelse mer. Det betyr også at vi tar ansvar for det som skjer i vårt navn. Vi forventer rettferdige og verdige arbeidsforhold fra våre samarbeidspartnere i hele forsyningskjeden. Vi forventer også at de prioriterer beskyttelsen av miljø og klima like høyt som vi gjør. Derfor har vi formulert klare krav i våre etiske retningslinjer for leverandører. Overholdelse av disse retningslinjene er et krav for et kontraktsforhold med BRITA.

Vi tolererer ikke krenkelser av menneskerettighetene, verken i virksomheten vår eller i våre forsyningskjeder. Tiltakene vi iverksetter for å identifisere og håndtere krenkelser av menneskerettighetene på et tidlig stadium, er beskrevet i vår menneskerettighetspolitikk og vår årlige menneskerettighetserklæring.

Vi har opprettet BRITA varslersystemet for å forebygge eller reagere hensiktsmessig på krenkelser av menneskerettigheter og lover, våre etiske retningslinjer og andre av BRITAs retningslinjer. Dette systemet gir våre medarbeidere og alle forretningspartnere mulighet for å kontakte oss dersom de mistenker ukorrekt atferd i BRITA Group eller i våre forsyningskjeder – anonymt hvis de ønsker det. Vår kodeks regulerer omhyggelig håndtering av all innkommende informasjon og at den behandles strengt konfidensielt.

Downloads

BRITA standardbilde

Code of Conduct

(PDF, 5,92 MB)
Last ned nå
BRITA standardbilde

BRITA Human Rights Policy

(PDF, 2,28 MB)
Last ned nå
BRITA standardbilde

BRITA Human Rights Statement 2024

(PDF, 839,07 KB)
Last ned nå
BRITA standardbilde

Whistleblower System

(PDF, 1,29 MB)
Last ned nå
BRITA standardbilde

Supplier Code of Conduct

(PDF, 1,49 MB)
Last ned nå